Vecka 20 (19+3)

Den lilla har börjat att röra runt inne i magen nu. Den knuffas och buffar, så sambon fick en liten spark på kinden när han hade sitt huvud på min mage :) Häftigt! 
Ibland kan det liksom kännas lite spänt där inne, som att hen trycker sin kropp eller huvud mot sidan av min mage eller rakt fram. Undrar var hen gör då? En kullerbytta kanske? ingen aning, men det gör lite ont om man trycker för hårt med handen på magen, ungefär som att bebis trycker tillbaka med hela sin kropp. Även fast jag börjar känna barnet i magen nu så känns det fortfarande inte helt verkligt... Det är så svårt att tänka sig att en lite människa ligger inne i min mage. Lite läskigt om jag tänker på det för mycket, att jag har en levande varelse i mig... Men det är ju min bebis :) helt otroligt. Har blivit ganska öm i bäckenbenet, men ingen jag känner av om inte Stina går på min mage och sätter sin tass där eller jag kommer när lite för hårt ibland. Hoppas inte jag får någon foglossning. Men det återstår att se.
 
Magen växer på och jag fortsätter att svälla upp. Har ingen aning om hur mycket jag har gått upp, men jag känner mig inte så tung i kroppen ännu. Har kommit iväg och tränat iaf minst två gånger i veckan vilket känns väldigt bra! Har fortfarande inte handlat något till bebis, men jag har kollat ut en barnvagn nu som jag ska fråga sambon om han vill beställa :) Lite kläder får jag väl ta att börja handla in snart. Men vart ska jag lägga det? Har inga möbler till bebis ännu. Det ska vi köpa sen när Ikea öppnar i Uddevalla. Och snart ska vi få en större säng också. Det ska bli riktigt skönt :)

Kommentera här: