Snart vecka 26

Är inne i vecka 25 nu. Var hos mvc i måndags och tog lite prover. Allt såg jättebra ut och bebis är livlig inne i magen. Sparkarna blir allt starkare hela tiden och magen blir allt större. 
 
Jag sitter och tittar på 112 på liv och död. Jag tror det är det programmet iaf, och de har förlöst en bebis 5 veckor för tidigt med planerat kejsarsnitt. Detta pga av att barnet har vatten i lungorna och är väldigt svullet eftersom väldigt mycket vatten ligger innanför huden. Jag blir helt gråtfärdig när jag ser det... Jag ska inte sitta och titta på sånt här! Detta är en väldigt ovanlig åkomma, men fy vad hemskt det är! Barnet verkar hämta sig och det går bra. Men jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det är för föräldrarna! Nu är det orostankarna som spökar. Nu under denna terminen i skolan har jag ju läst psykologi. Och nu under en av de sista kurserna har vi läst om handikapp. Där har vi läst om kommunikation och vilka olika handikapp det finns, och det man har tänkt är "Vad kommer mitt barn att få?" Lite långsökt att tänka att mitt barn kommer få ett handikapp, men man vet ju aldrig. Det flesta handikapp som barnet kan få sker vid födseln. Så lite orolig är man...
 
Men jag får sluta tänka så :) Det finns inget som tyder på att mitt barn inte mår som det ska, eller att något är fel. Om nu är det bara ca 3 månader kvar tills bebis är här! Vi längtar otroligt mycket!

Kommentera här: