Vecka 27 (26+0)

Idag fyller bebis hela 26 veckor och vi går in i vecka 27. Magen växer och bebis är livlig därinne som vanligt ;) jag mår relativt bra, förutom halsbrännan och trycket mot magmunnen som gör att jag i stort sett måste sova sittande. Men jag är ju så slarvig med att ta tabletter för halsbrännan, dock tycker jag inte dom hjälper så bra. Ska köpa en annan typ idag som funkade bra för mamma när hon var gravid och hade samma problem. Jag kan heller inte träna lika hårt längre med benpress och tunga vikter. Det räcker med att jag har vart ute och gått en timma eller vart på jobbet i tre timmar så får jag ont i pubusbenet. Det gör inte så jätteont men det är liksom ömt när jag går. Och det knäcker lite i bäckenet ibland men det känns inget alls. Ingen smärta iaf :) det kan låta lite obehagligt bara. Så jag hoppas att det stannar såhär så jag slipper någon smärtsam foglossning. Halsbrännan får mig att må illa eftersomdet känns som att maten ligger uppe i halsen hel tiden och det räcker med en harkling för att få upp det i munnen, detta gör att jag kan kräkas ibland. Men detta går inte att jämföra med illamåendet jag hade i början. Det är inte riktigt samma men ibland kan det kännas så, är fortfarande väldigt känslig för dofter och om jag inte ätit på tre timmar eller mer blir det jobbigt att stå emot illamåendet ibland. Men nu har bag börjat få rutin på det och det är inte lika intensivt längre så jag har kunnat börja med mina gamla matvanor igen, vilket känns Skönt.

Nu om en vecka är jag och min älskling på en solig strand i Marmaris och jag längtar väldigt! Ikväll blir det afterwork med jobbet :) ska bli trevligt. Men det hade vart ännu trevligare om jag hade fått mina kläder från asos som jag beställde för en vecka sen... Men dom verkar inte komma förrän nästa vecka. Förhoppningsvis på tisdag! Annars blir jag besviken om inget har kommit innan vi ska åka. Barnvagn och lite bebiskläder är också beställt och även en bärsele. Allt från tradera :) vi har inte fått något ännu men hoppas att vagnen är här när vi är hemma från semestern :) nu ska jag iväg och hämta min bil på verkstan som Senare ska säljas eftersom vi nu har skaffat oss en stor rymlig bil till vår nya familj :)

Kommentera här: