Torsdag två dagar kvar till advent

Adventspyntet har börjat här hemma och iår så kör jag på en vit jul! :) Hoppas det blir vitt och frostigt även ute också! Fick köpt nya blommor som jag satte i min nya vas idag också. Det är ju så härligt med nya fräscha blommor. 

Jag sitter även och försöker få ihop en sammanfattning av ett intro på en bok som ska lämnas in i morgon. Introt är på 40 sidor, vilket kan tyckas inte är så mycket, men det tar lite tid att gå igenom dom sidorna. Det svåra är också att få en klar bild på vad han vill få sagt... Så ja, jag får kämpa på med den ikväll. Liten är hos mormor ikväll och ska sova över till i morgon då hon ändå behöver vara där eftersom jag har heldag i skolan. Vill ju helst av allt vara med henne, men jag måste bli klar med skolarbetet. Om detta inte lämnas in så är det garanterat ett U på kursen, och det vill jag ju absolut inte ha. I morgon får jag även tillbaka hemtentan från förra delkursen! Alltid lika spännande att få se kommentarer och betyget! :)
 
I helgen är det ju första advent, och jag är ledig från jobbet, så jag ska nog passa på att åka ner och hälsa på min bror. Tyvärr är läget sämre för honom just nu... så ja... Det är kämpigt, men vi kan inte göra mer än att ta en dag i taget. Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om det. Detta är en del av mitt liv som tar såå mycket tankar, men jag försöker innerligt att det inte ska suga ur min energi. Jag vet ju hur detta kommer att sluta, men jag bävar för den dagen att komma... 
Jag vill egentligen inte gå in på sådana tråkigheter, men tyvärr är läget ett faktum och som sagt en stor del av mitt liv just nu och det jag kan är att försöka ta det vad det är. Men det ska inte krossa mig! <3 Om ni vill veta vad det är jag babblar om så kan ni läsa här
 
Nu får jag fortsätta gräva ner mig i studielitteratur :) Godkväll!
1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

så fint

Svar: tack! :) <3
Therese Hedeblom

Kommentera här: