Vecka 27

Nu har vi gått 27 fulla graviditetsveckor :) <3

Du har nu ungefär ett kilo bebis i magen. I vecka 27 är andra tredjedelen av graviditeten snart förbi.

Barnet lagrar allt mer fett, men huden är fortfarande för stor i förhållande till barnets kropp. Din mage blir allt större, men storleken skiljer sig åt från gravid till gravid. Storlek beror på faktorer som barnets tillväxt, din kroppsbyggnad och kroppsform, längd, vikt, eventuella tidigare graviditeter samt på hur mycket vätska din kropp lagrar för stunden.

Runt graviditetsvecka 27 så brukar den blivande mamman må ganska bra. Det kan därför vara bra att ta till vara på tillfället och göra saker som ni tycker är roliga. Fundera även på vad ni behöver handla till barnet. Detta kan vara sista veckan på länge som du faktiskt orkar gå i butiker. Källa

Hej! :) Ja handlat till barnet har jag gjort, men vi har det mesta sen innan. Lite nytt behöver vi som babysitter t.ex. Och eventuellt en ståbräda till vagnen som Leia kan använda. Hon går hellre än sitter i vagnen numera. 
Jag mår för övrigt bra! Tabletterna jag tar mot halsbränna fungerar utmärkt. Känner mig inte så jättevullen ännu heller, vilket jag är glad över. Men ca 13 kg pluss är det iaf på vågen. 

 

Kommentera här: