Linas Matkasse

 
Klicka på bilden för att komma till Linas matkasse
 
Vi har ju fått hem Linas matkasse och det har funkat jättebra änsålänge. Jag hade önskat att det fanns lite mer rätter att laga, men man får ju inte plats med hur mycket mat som helst i kylen, och eftersom allt är ekologiskt, vilket jag tycker är jättebra! så kan det ju inte ligga för länge heller. Så de måltider vi gjort har känts väldigt uppfriskande och energirika. Precis allt har inte gått hem hos den lilla i familjen, men hon har ätit det vi lagat, även om det inte är mycket, vilket är bra när det gäller henne. Hon är ju ingen storätare direkt, men att vi har börjat med detta och vi provar på nytt tycker jag känns bra just för Leias skull. Vi har haft matkassen ett bra tag nu, minns inte ens när vi skaffade den. Men också något som jag märkt är att vi fått in en bättre rutin på matlagningen här hemma. Jag är ju inte någon morsa som ställer mig och lagar långkok eller avancerade middagar två gånger om dagen direkt. Vill att det ska gå snabbt och lätt! Visst tycker jag det är kul att laga mat. Fast vill inte känna som att den största delen av dagen är framför spisen... Vi slipper även jobbet med att tänka ut vad vi ska laga. Allt är färdigt och finns i kylen. 
 
Idag bli det dock inget från Linas. Leia tycker ju så mycket om ris brunsås och kött. Så det får det bli idag. Hoppas ni får en bra onsdag! 
1 Bella:

skriven

Åh, sådana kassar tycker jag verkar så bra för då har man stenkoll på det ekonomiska. Det är ju så lätt att man går runt i mataffären och liksom bara, nej men kolla den här vill jag ha. Samtidigt måste det vara negativt att inte få bestämma själv?

Svar: Ja det är väldigt bra, för oss iaf. Det kanske inte passar alla. Tex de som är väldigt många i familjen och måste köpa extra. Frukost mat som mjölk, ägg, yogurth, smör, pålägg mm, kommer ju utöver, men det behöver inte bli så mycket i pengar. Ja, ibland, allt kan ju inte falla en i smaken, men det blir nästan lite som i en matsal, haha. Man får ta det som serveras typ haha ;D Oftast är det väldigt gott! :) Efter att man lagat ett tag så vet man ju hur man kan göra för att få det att passa en själv, ta bort vissa kryddor och ersätta med annat och ta någon annan sås till etc :)
Therese Hedeblom

Kommentera här: