Lördag | Fortfarande i en bubbla

Hej! Hur har ni det ikväll? Känns inte rikigt som att det är lördag idag tycker jag. Dagarna går liksom in i varandra. Tanken var att jag skulle göra lussebak idag, men det blev inte så. Det var en ganska omtumlande eftermiddag igår och jag har tänkt mycket på det, hela tiden faktiskt. Kan se hans ansikte framför mig hela tiden, men jag känner det ändå som en tröst på nåt sätt. Det känns verkligt men ändå så märkligt... 
Jag kom oavsett inte iväg till affären för att köpa saffran, för det var ju det som var meningen. Men det blev inte så. Jag får försöka komma mig iväg i morgon, och jag kanske ska ta och komma iväg till gymmet snart igen. Det har blivit alldeles för mycket stillasittande, sött och kolhydrater det sista. Tror även att det kan hjälpa att komma lite på andra tankar. Eller bara komma ut och gå promenader kanske? Ja, det är drivet som behövs också. I morgon ska vi till kyrkan då det är tacksägelse för min bror... 

Jag fick ju ärva hans kamera, en Canon Eos 650D med standardobjektiv. Så nu håller jag ¨på att lära mig. Det var ju meningen att jag skulle köpt en egen kamera och inte få den på det här sättet, men ja.. Jag tror nog han hade varit glad över att hans grejer inte bara ligger och dammar. Det är ju ett minne från honom också så jag ska ju vara väldigt rädd om den, jag ser det nästan fortfarande som hans, och han var väldigt rädd om sina saker.. Ett nytt objektiv ska iaf införskaffas och eventuellt ett stativ så jag själv kanske kan vara med på bild ibland också :) 
 
Nu ska vi ta kvällen och titta på Sherlock. 
 
Kram

Kommentera här: