Happy healthy mama

Jag tycker det är bra att man tar hand om sig själv och lever sunt och hälsosamt. Har inte tränat nu under graviditeten då jag mått så dåligt pga illamående. Men annars försöker jag hinna, just för att jag ska orka springa runt, hoppa studsa och bära Leia utan att få ont eller bli alldeles för anfådd med en gång. (Och om man tappar några kilon under den aktiviteten ska man se det som en bonus, inget måste!!)

 
Så jag vill tipsa om en föreläsning som kommer hållas nere i Göteborg som tar upp kost träning och välbefinnande, när man ska börja träna, om man vill det, och hur. Det handlar om hur man ska ta hand om kroppen under och efter graviditeten. Såklart håller de även i yoga och pilatespass vilket kan vara rogivande och även bra träning :)
 
Föreläsningen är den 29 september och en biljett behövs. Klicka på denna länken här för att se mer information om föreläsningen och Pilates Complete och hur ni får tag i biljetter :) Väl värt ett besök!

Jag vill återigen notera att jag är för ett sunt leverne och fårhållningsätt till sin kropp och man ska absolut INTE känna någon stress över att sätta igång med träningen så fort bebisen kommit ut eller bli av med garviditetsmagen så fort som möjligt som många idag verkar lägga fokus på! Det kan vara en svår balansgång detta, men jag vill inte bidra till att kvinnor ska må dåligt över sin kropp. Vi har tillräckligt med belastning, fördomar, förolämpningar och orimliga ideal i samhället, som det är! 

Kommentera här: