Söndag | Pannkakor

Till middag/kvällsmat blev det pannkakor här hemma, med hallonsylt eller körsbärssås. Leia åt ganska bra men inte så mycket som vanligt. Hon är inte stor i maten men växer gör hon och är frisk som en nötkärna så jag tar det som det är. Hon har alltid varit liten i maten ända sen hon slutade att vilja ha gröt, för det åt hon två-tre gånger om dagen utöver vällingen när hon var yngre. Men plötsligt en dag så blev hon såå arg när gröten kom fram på bordet. Provade några gånger till men nej nej. Det blev raseriutbrott, så jag antar att hon var trött på det, haha. :) Välling dricker hon minst två gånger om dagen och det får hon göra så länge hon vill ha det, hon älskar sin välling så den kommer jag inte ta ifrån henne. Någon gång har det hänt att vällingen är slut och affären stängd och dom gångerna har inte varit spec roliga. Då duger inget annat heller. Det är ofta prat om matintaget och såklart är det viktigt, men att tvinga henne äta vill jag absolut inte. Hon får äta så mycket hon vill av det vi serverar henne och nu börjar hon säga till om saker hon skulle vilja ha också vilket underlättar en del. :)
 
Pannkakorna var goda iaf! Gjorde en större sats så jag och Leia kan ta med oss när vi ska iväg. Det har tyvärr inte blivit så mycket utflykter det senaste. Hoppas vi kan få till något i veckan. I veckan ska jag ju även få färdigt en hemtenta och det är stressande nog för mig så vi får se hur det går med det övriga. 
 
Hoppas ni haft en fin söndagskväll :)

Kommentera här: