Vecka 22

Så går vi in i graviditetsvevia 22 <3
 

Från och med vecka 22 definieras fostret juridiskt som barn om det skulle födas, även om den medicinska termen fortfarande är foster ända fram till födelsen. Din kropp genomgår nu en stor förändring och du känner sannolikt dagligen av vadkramper, svullna ben och sura uppstötningar. 

När du är gravid i vecka 22 så väger barnet i slutet av veckan runt 430 gram. Längden mellan huvud och stjärt är runt 19 centimeter och mätt från huvud till fot är barnet hela 27,8 centimeter. Barnet har nu bara 1 procents kroppsfett, men börjar nu lägga på sig mer fett för att dels ha en energireserv och dels för att kunna hålla värmen utanför magen.

Hej på er :) så har vi gått lite mer än halvvägs. Trodde dom här veckorna skulle gå ganska segt, men tycker tiden bara sprang iväg. Kanske på grund av att vi har ett fullspeckat schema. Även fast skolan slutat är det mycket jobb här hemma. Först och främst spenderar jag ju dagarna med Leia, sen har vi trapprenovering och lite till som ska fixas här. Har som sagt haft problem med uppladdning av bilder så nu får jag skriva de här inläggen från mobilen. Ja, jag mår relativt bra. Lite illamående ibland och grym halsbränna på kvällarna. Såpass mycket att jag blir väckt av det och måste ta en tablett mot det. Sist kunde jag inte gå en dag utan de tabletterna, men dit har jag inte kommit ännu. Känner att jag blir tyngre i kroppen, redan.. men inte så farligt svullen, inte ännu iaf :)
 
Ska fortsätta leka med Leia Nu. Att ha framme mobilen eller datorn i hennes närhet är inte så populärt. ;) 
1 LILLGAMMAL:

skriven

Vad mysigt!
Ja tiden som gravid rusar verkligen på när man har en liten sen tidigare (eller flera).
Lycka till med resten av graviditeten och ha en skön sommar! :)

Kommentera här: