Torsdag | Hej monstera

Hejdå rumsgran.. Hej! Mostera :) <3
 
Nu har jag fått slänga ut min fina rumsgran som totalt säckat ihop bara :( Men har ersatt den med en superfin monstera! Och så blev det ett par nya ljusstakar till hallen. Små söta i vitt och guld, vilket är en vinnande kombo enligt mig. Det kommer ni se mer av framöver ;)
 
Ja, här hade jag önskat att det var bättre. Igår fick stora tjejen magknip och på kvällningen så kom hela eftermiddagsfikat upp. Stackars älsklingen :( Den här vintern har varit helt galet med förkylningar och kräksjukor. Hon hade magsjuka för några veckor sen, jag var dålig söndag-måndag, men det hade sin förklaring (matförgiftning). Och så igår börjar Leia kräkas igen. Fyra gånger fick jag gå upp i natt, byta sängkläder, skura och hjälpa henne på toa och tvätta av sig. Nu tvättar jag som bara den och mina händer är helt torra så mycket som jag tvättat dom. Min stora fasa är ju att lilla Nova ska bli sjuk nu, det hade ju vart lägligt bara tre dagar innan dopet! Den här morgonen började heller inte så bra med flera olyckor. Ibland känner man sig inte stor. Fast man försöker ju verkligen allt för att ens barn ska ha det så bra som möjligt och känna sig trygga, och så händer en olycka och man känner sig som världens sämsta mamma :( Nu sover iaf båda barnen och jag hoppas innerligt att Leia är bättre redan ikväll, men det är ju så svårt att veta om det är en släng av matförgiftningen jag hade eller om hon åkt på nåt från förskolan som hon blev smittad av på måndagen eller tisdagen... Det återstår väl att se antar jag. *suck*
 
Ja hur som helst så står dopet inför dörren och i morgon har jag en hel del ärenden att fixa innan det är dags.
 
Hej på er så länge :)

Kommentera här: