Tisdag och lite ventialtion av tankar

Lite bilder från vårt vardagsrum som fått nya blommor tavlor och prints från Desenio
 
Hej på er! Hoppas ni haft en bra föregående vecka, som ju bjöd på riktigt sommarväder! Här i Bohuslän har vi haft ca 20 grader och sol! Riktigt gott! Till och med fått lite färg :) Men någåt mindre kul är att vår lilla Nova har fått vattkoppor. Stackars liten är helt full med koppor och det kliar ju så förfärligt på henne. Det har inte blivit så mycket sömn de senaste nätterna. Idag är 5.e dagen så¨jag hoppas verkligen att det vänder snart! Nu såhär u skrivande stund känner jag även att bloggen behöver ett lyft och en uppdatering i designen. Får se när jag sätter mig och pillar ihop nåt.

För övrigt har vi kommit en bit i planeringen med köket, för jag har väl nämnt att köket ska totalrenoveras? :). Det är beställt nu men det återstår lite krux med just leverans. Annars är allt ok och vi sätter igång med bygget efter semestrarna. Lite senare än tänkt från början, men då får vi det som det var tänkt. Ett hinder har uppstått, vilket det kanske alltid gör, och det kommer nog uppstå fler, men det ska nog gå att lösa! Hoppas jag! Ja, jag har en plan och min pappa är ett bra bollplank när det gäller ombyggnationer och renoveringar. Han vet det mesta :) 

Lilla Nova sover i vagnen ute på balkongen som också fått lite mer inredning som jag ska visa i ett annat inlägg :) Hon sover bäst när det är lite kallare som kanske lindrar klådan lite. Annars sover hon väldigt bra i vagnen. Hon sover också väldigt bra i sin egen säng. Jag vet inte om det är jag som är mer van, eller är det så att det är lättare med andra barnet? Jag vet inte, men Nova är i stort sett så nöjd och glad. Visst blir det gnäll och gråt ibland, men hon är bara, ja, Underbar! <3 Tror nog det är en kombination det där. Samspelet mellan föräldrer och barn. Vet ju att andra föräldrar inte får någon sömn på nätterna, max 3 timmar i sträck sen får man vara vaken. Nova vaknar mellan 11-12 för mat, sen mat igen mellan 02-03 och sen en gång tidigt på morgonen 06 ca... Under natten somnar hon om direkt men på kan hon somna om ibland eller så vaknar hon för dagen för att sen somna igen vid 09-10. Tycker det funkar alldeles perfekt, men visst är man lite trött ibland. Jag har ju iaf inte sovit en hel natt i sträck på över ett år, eftersom jag inte kunde sova en hel natt i sträck under graviditeten heller. Nu hör jag Nova nere i vagnen, så dags att avsluta här :)

Ha en fortsatt fin eftermiddag och kväll!

Kommentera här: