Tisdag

Image by Keoni Cabral (License)
 
Ja det börjar ju närma sig nu. 10 veckor kvar till bf. Det är ju en tid, men som sagt så går det ganska snabbt nu ändå. Förra veckan tyckte jag det gick jättesegt! Nu har vi iaf haft en minisemester på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby några dagar och Leia tyckte det var väldigt roligt! :) Jag och Ola också för den delen. En ny vagn är även inhandlad till bebis då vi (jag) tyckte att den var nödvändigt. Den gamla fick vi sålt väldigt snabbt och den nya blev en Emmaljunga superviking svart letherette. Är Jättenöjd med köpet! Leia fick även en ståbräda med. Vi kommer att behålla sulkyn om vi allihop ska någonstans eller ut och gå då Leia vill åka vagn ibland, men oftast vill hon gå. På måndag nästa vecka börjar även Leia förskolan! Herregud! Jag vet inte om jag är glad eller ledsen för det, men jag är nog mer nervös än henne! haha! Hon har ju alltid varit med mig, men nu ska hon vara iväg med nya barn och nya människor. Ja det är ju bara på andra sidan gatan och bara någon minut hemifrån och jag vet att det kommer gå bra, men det känns ändå lite märkligt på något sätt. Att lämna henne kommer nog vara jobbigt de första gångerna. Hon kommer gå 15 timmar i veckan vilket inte är så mycket heller, men vi tycker att det räcker så länge tills jag börjar jobba mer. 

Nya sneakers med kardborre och gummistövlar, pluss långärmad tröja och byxor är inhandlat till Leia idag inför skolstarten. Jag fick även köpt mig ett par nya toppar till gravidgarderoben och amningsbehåar. De jag hade sist var riktigt obekväma så det behövdes verkligen. Ja nu börjar snart höst och vardag igen så dagarna kommer nog rulla på :) Snart är vi 4 i familjen <3

Kommentera här: