Lördag

Sitter fortfarande med hemtentan, den är väl i stort sett klar, men det går segt. Jag vill hellre göra annat än sitta och skriva om kvantitativ forsknings metod. Men, men, det måste göras. Hittade så underbart söta kläder på Zara. Eftersom jag inte vet könet på vår lilla så känns det dumt att köpa klänningar. Bättre att hålla sig till mer neutrala kläder :) Men gud vad mycket fint det finns! Fick ett presentkort på Zara i julklapp. Det blir att åka ner till Göteborg och handla någon dag. 
 
www.zara.com
 

Vecka 16+1

Igår bokade vi tid för ultraljudet. Det blir den 2 april kl 10.30. Det ska bli så spännande! :)
Några första bilder på magen vecka 16+1. Känns inte som någon gravidmage. Känner mig faktiskt mest tjock!
 

Fredag!

Helt underbart väder idag! Snart är våren här hoppas jag! Men idag blir det tvätt och plugg dag. Ska göra klart min hemtenta idag var det tänkt. Och slänga i några tvättar så jag har lite rena kläder. Nu så sitter jag och ska beställa hem en yoga DVD tänkte jag. Har letat efter gravidyoga i Uddevalla och i Trollhättan, men det finns ingenting. Det som finns att gå på, som jag kanske hade tänkt att börja med, var vattengympa, men behöver gå dit och köpa mig ett badkort och även en baddräkt eller bikini. Igår köpte min sambo en yogamatta till mig och så köpte vi var sin ketterbell, en 8.a kilo och en 12.kilo, som vi kan träna med här hemma. Finns väldigt många olika träningsövningar med ketterbells, så vi ska gå igenom lite ikväll.
 
 
Att bli mamma är en helt personlig upplevelse, ingen kan säga hur det kommer att kännas eller vara för just dig. Med hjälp av yoga kan du bygga upp en inre balans och styrka som hjälper dig att klara av alla stora utmaningar. Oavsett om du är van att träna eller är helt otränad kommer du ha stor nytta och glädje av yoga under din graviditet. Med den här dvd:n kan du själv skräddarsy ditt yogapass, beroende på hur mycket tid du har. Första gången är det bra att du tittar igenom all fakta. Gör sedan det långa yogapasset på 50 minuter, med den längre andningsgenomgången på en kvart. Men senare när du blivit mer van vid rörelserna och du känner dig familjär med andningen kan du välja att träna lite kortare. Lägg gärna in bäckenbottenträningen i passet och avsluta alltid med avslappningen. Allt det bästa till dig och det liv du bär på!
 
www.cdon.se