Fredag

Leias rum kvällen när hon fått sin nya säng! 
 
Leia fick den i måndags och första natten gick jättebra! Hon kom in på morgonen och väckte O när hon vaknade och sov hela natten. Men nu de övriga nätterna och nu i natt har hon vaknat mitt i natten och kommit in till oss och lagt sig. Då har hon ju såklart väckt oss, eller iaf mig, då hon vill ha ganska stor plats, även fast hon är så liten. Men nattningarna går iaf bra, hoppas det vänder snart och hon sover hela nätter igen. Det blir liksom att man vänder lite på dygnet när man väcks och är vaken på natten.. Idag sov vi till 10.20!! 
 
Ikväll ska vi bjuda Olas kompisar på middag. Eftersom de har hjälpt oss otroligt mycket med flytten och att måla lägenheten känner vi att vi måste ge något tillbaka. Vi hade aldrig blivit klara så snabbt om inte dom hade hjälpt till. Så ikväll bjuder vi på Olas "godismat" som jag har recept på här :) Och en tårta, som O har sagt att vi ska bjuda på, en enkel variant av färdigköpta tårtbottnar, lite bär, grädde, marsansås och sylt. Så jag hoppas det går hem. Ett litet problem är att vi inte har tillräckligt matstolar! :/ Vi har två stycken och en stol till Leia men det är allt. Vi har 6 st pinnstolar som står längst in i förrådet. De har vi haft till vårt matsalsbord som också står där. Vi har inte plats för det så därför har vi lagt undan det, men stolarna är tanken att vi ska använda till köksbordet vi har nu. Men grejen är också att de är svarta idag och jag ska ta mig i kragen någon gång och måla dom vita så de passar in i övriga köket. Så ja... Antingen plockar jag ut allt i förrådet så jag kommer åt stolarna idag eller så tar vi en träpall och pianostolen ;) Det går ju det med! 

Hoppas ni får en fin fredag och bra start på helgen!
 
 

Kommentera här: