Vecka 21

 
Graviditets vecka 21 <3
 

När du är gravid i vecka 21 ser du vanligtvis gravid ut, även för omgivningen. Du kan mycket väl märka av din graviditet genom en dryg halsbränna som inte verkar vilja ge med sig. Det är även möjligt att du nu börjar känna av det som kallas foglossning. 

Ditt barn är i vecka 21 cirka 18 centimeter långt mellan huvud och stjärt. Mäter man hela barnets längd så är barnet nästa 27 centimeter långt. Vikten i vecka 21 ligger runt 350 gram. Barnets första avföring, s.k. mekonium eller barnbeck, börjar nu bildas i tarmen. Du börjar nu bli allt tyngre och det blir viktigare för varje dag att du är rädd om din rygg. Källa

Hej! :) det har varit lite problem med att lägga upp bilder via Instagram för mig så det har blivit utdraget med veckouppdateringen. Därför blir det en dubbel magbild denna veckan. Jag har börjat känna mig mer trött igen och ja, halsbrännan har börjat bli värre. På kvällarna speciellt. Annars mår jag bra. Ökar stadigt i vikt känner jag också. Foglossningen har även börjat vilöket kan besvära lite när jag ska resa mig eller vända mig i sängen. 

Kommentera här: